Budgetbeheer
Wat is Budgetbeheer?
Wanneer u (tijdelijk) niet in staat bent om over uw eigen inkomsten en uitgaven te waken, kunnen uw financiën door een onafhankelijke derde worden beheerd. Dit heet budgetbeheer. Budgetbeheer Nederland kan u helpen uw financiële zaken weer op orde te krijgen. Met de zogenoemde beheerrekening dragen wij zorg voor de betaling van vaste lasten, uw wekelijkse huishoudgeld, eventuele schuldaflossingen en overige posten. Alle afspraken die hiervoor gemaakt worden, leggen we vast in een budgetplan. Daarnaast wordt er vanuit budgetbeheer een bedrag gereserveerd voor betalingen die incidenteel plaatsvinden en voor onvoorziene uitgaven. Door middel van budgetbeheer wordt voorkomen dat er schulden ontstaan of dat aanwezige schulden nog verder oplopen.
Onze werkzaamheden
Ons budgetbeheer omvat een pakket aan dienstverlening dat altijd wordt afgestemd op uw wensen en situatie:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Tarieven Budgetbeheer
Budgetbeheer brengt kosten met zich mee. Hieronder vindt u het overzicht van onze tarieven:
Eenpersoonshuishouden | Meerpersoonshuishouden | |
€ 121,50 per maand | € 141,50 per maand | |
Eenmalige opstartkosten: | Eenmalige opstartkosten: | Eénmalige intakekosten |
€ 549,95 | € 599,95 | Bespreken mogelijkheden |
![]() |
Opstartkosten omvatten alle administratieve handelingen, het verstrekken van informatie en contacten met derden. |
![]() |
Om uw financiële situatie goed in kaart te brengen, maken wij graag een afspraak met u bij ons op kantoor. Dit gesprek, de voorbereiding en uitwerking en de reiskosten zijn in de intakekosten |
![]() |
Budgetbeheer Nederland brengt standaard beëindigingskosten in rekening van € 249,95. |
![]() |
Budgetbeheer Nederland hanteert geen wachtlijst. Binnen 24 uur na ontvangst van het aanmeldformulier plannen wij het eerste intakegesprek. |
![]() |
Uw overeenkomst bij Coöperatie Budgetbeheer Nederland U.A. is maandelijks opzegbaar. |
![]() |
Voor extra werkzaamheden vragen wij € 79,95 per uur. |
![]() |
Opstellen van plan van aanpak |
Belangrijk om te weten:
Aan onze dienstverlening zitten kosten verbonden. Als u een minimuminkomen heeft kunt u deze kosten vergoed krijgen via de bijzondere bijstand van uw gemeente. Coöperatie Budgetbeheer Nederland U.A. regelt voor u deze aanvraag. Wij kunnen geen garantie geven of uw gemeente onze kosten vergoed. Als de gemeente de bijzondere bijstand afwijst, moet u onze kosten zelf betalen, dit geldt ook als u een hoger inkomen heeft boven de 110% van de bijstandsnorm.
Alle onze prijzen zijn inclusief 21% omzetbelasting.
Wilt u zich aanmelden?
Klik hier voor het aanmeldformulier in PDF formaat.
Na ontvangst van het aanmeldformulier neemt één van onze medewerkers contact met u op voor het maken van een intake afspraak.